Now Reading
Far Cry 6 – Ajutor! Mă plictisesc!

Far Cry 6 – Ajutor! Mă plictisesc!

Mi-a plăcut enorm de mult seria Far Cry. Până la Far Cry 5, care a început bine, cu o poveste ce părea interesantă și un villain ce dădea semne că poate deveni emblematic. Din nefericire, jocul era atât de plin de bug-uri la lansare încât l-am dezinstalat după câteva ore. M-a scos din minți faptul că trebuia să trag în mașini ca să le pot lua și să mă duc să-mi fac treaba, iar acestea dispăreau. Inamicii erau atât de idioți, încât te făceau să plângi în pumni de cât de neajutorați mintal erau în luptă. Mai că-ți era milă să-i ucizi…

Am așteptat cu sufletul la gură Far Cry 6 care părea că va reinventa franciza. Cel puțin așa speram eu. Nope, nici pe departe. Ubisoft are o rețetă pe care o tot folosește la seria Far Cry și la care nu vrea să renunțe în ciuda faptului că rețeta a început să devină plictisitoare și mâncătoare de nervi și timp. Au folosit același scenariu la Ghost Recon: Wildlands, însă parcă acolo a mers puțin mai bine datorită temei jocului și a faptului că lupta cu traficanții de droguri parcă avea sens cumva și nu te simțeai atât de blocat în eternele misiuni care arată la fel (deși după câteva ore și zeci de misiuni ți se ia și de Wildlands și tot ce-ți mai dorești e să-l termini o dată ca să-l poți șterge).

Far Cry 6 începe în forță, însă dezamăgește la fel de în forță. AI-ul e din nou extrem de idiot și enervant. NPC-urile care te însoțesc te fac să-ți smulgi părul din cap. Singurul plus vine de la Amigos (care sunt animale diverse: un aligator, un cățel fără labele din spate, un câine normal, un câine robot, un cocoș, o panteră albă și o panteră neagră) care, așa cum ne-am obișnuit, sunt un fel de eroi secundari cărora le poți ordona să facă tot felul de chestii legate de contactul cu inamicii: să-i atace, să-i distragă etc.

Când joci un shooter în care armele nu-ți dau senzația de forță, de putere distructivă, șansele de a termina acel joc se reduc dramatic. Ei bine, Far Cry 6 îți dă impresia că tragi cu Nerf-uri în inamici. Nu contează că ai un inamic care nu are armură sau vestă antiglonț pe el, tot trebuie să tragi un sfert de încărcător în el ca să-l ucizi. Nu, jocul nu se vrea o fantezie, se vrea real, dar cumva reușește să ajungă în acea zonă a ridicolului care e ridicol pentru că nu se vrea ridicol, genul de experiență care nu e amuzantă și distractivă, ci doar enervantă.

Povestea începe în forță și se fâsâie rapid. Personajele care-ți sunt alături și care ar trebui să fie emblematice și memorabile sunt siropoase, par parodii și sunt clișeice din cap până-n picioare. Misiunile sunt repetitive și ajung extrem de plictisitoare foarte repede.

Armele ar trebuie să fie reale dar nu mi-au dat absolut deloc senzația de satisfacție pe care am avut-o, de exemplu, în Wildlands, unde simțeai diferența dintre ele. Armele în Far Cry 6 par toate la fel, cu mici diferențe, aproape insesizabile. Poate că sunt exagerat de răutăcios aici, însă ca jucător de shooters, chiar mă aștept să simt caracteristicile fiecărei arme: de la recul și până la efectul asupra inamicilor. Sunt undeva la vreo 50 de arme în Far Cry 6, dacă nu chiar mai multe, dar nu am fost absolut deloc curios să le descopăr pe toate, așa cum am fost în alte jocuri pentru că nu le-am găsit sensul. Mi-au plăcut Supremo backpacks, însă nu a fost suficient pentru ca Far Cry 6 să ajungă să fie o experiență mai bună.

Grafica este o altă foarte mare dezamăgire. Am luat jocul pentru PS5 și l-am jucat pe PS5. Am pus toate setările la maxim, însă degeaba. Jocul arată de parcă a fost făcut acum 5 ani. Pe lângă grafica care zgârie ochiul și culorile extrem de nefericite care-ți chinuie retina, jocul e plin de bug-uri.. Ba te blochezi cu mașina într-o pietricică, ba se blochează calul nu știu pe unde, ba se blochează inamicii într-un copac sau mașină, ba jocul nu mai răspunde comenzilor, ce să mai, o adevărată simfonie a erorilor, marca Ubisoft. Cine știe, poate că unele bug-uri urmează să fie rezolvate, dar totuși, e o păcăleală să dai 350 de lei pe un joc triple A care se prezintă în halul acesta.

Far Cry 6 e un hoț de timp așa cum doar Ubisoft știe să facă. E repetitiv, enervant, cu un AI sforăitor, cu misiuni care-ți mănâncă și ultimul dram de răbdare și care-ți insultă inteligența, cu câteva eye-candy-uri interesante care se fac uitate în clipa în care te întorci la gameplay, cu personaje banale, cu arme frumoase, dar inutile, cu o lume care se repetă la tot pasul și cu o grafică care în loc să profite de puterea unei console next-gen, îți lasă procesorul să sforăie plictisit și să viseze la alte jocuri.

Fanii die-hard vor cumpăra jocul, greu să nu o faci dacă-ți place franciza, dar cred că foarte mulți se vor plictisi extrem de repede și-l vor abandona fără a mai vrea să se întoarcă vreodată la el.

Nota: 3 din 10.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

© REVISTA PLANU'9 PUBLICĂ PROZĂ SFF ȘI DIVERSE ARTICOLE DIN GENURILE SF ȘI FANTASY. REVISTA ESTE REDACTATĂ DE CLUBUL SINDICATUL 9 DIN TIMIȘOARA
Scroll To Top